Çağrı Merkezi (Call Center) Nedir?

Call Center(Çağrı Merkezi), kurumların temasta oldukları kişi veya kurumlarla olan iletişimlerini yürüttükleri, yazılım, donanım, insan kaynakları ve iş akışlarından oluşan etkileşim merkezlerdir. Rezervasyon merkezi, yardım masası, bilgi hatları, müşteri ilişkileri gibi yapılara genel olarak verilen kapsayıcı, "şemsiye" bir isimdir. Yoğun şekilde gelen veya giden telefon çağrılarının gerçekleştirildiği merkezlerdir.

Çağrı Merkezinin Kurumlara Sağladığı Fayda Nelerdir?
  • Şirket genel operasyon giderlerini azaltması
  • Müşterinin tek bir merkezden hizmet alabilmesi
  • Maliyetlerin önceden hesaplanabilmesi
  • Şirketlerin ana faaliyet alanlarına yoğunlaşmasını sağlaması
  • 7/24 müşteri taleplerinin alındığı bir merkezin olması
  • Müşteri talep, şikayet veya bilgilerinin kolay ve basit bir şekilde değerlendirilmesi ve şirketlerin izyonları doğrultusunda analizlerin yapılabilmesi
  • Satış ve pazarlama faaliyetlerine büyük destek sağlaması
  • Müşteriyi tanıma, bilgilerinin güncelleme yapılması ile, müşteri sadakatinin artırılması
  • Toplanan verilerin tek bir kaynakta depolanması ve ilerleyen zamanlarda ürün ve hizmet gelişimine faydaları