CRM Nedir?

CRM (Customer Relationship Management), satış öncesi süreçlerde yeni müşteriler elde edebilmek için, satış sonrası süreçlerde ise etkili bir müşteri deneyimi yönetimi sağlamak için kullanılan yazılımlardır.

CRM yazılımı ne yapar?
  • Dijital davranış analizi ile e-posta ve sms kampanya yönetimi yaparak olası satış fırsatlarını en hızlı şekilde görebilmenizi sağlar.
  • Satış ekiplerinizin görev yönetimini merkezileştirir ve pazarlama-satış projeleri için süreç yönetimine olanak verir.
  • Çağrı merkezi, self servis, e-posta, sosyal medya, chat ve şikayet siteleri gibi kanallardan gelen bildirimleri tek bir merkezde toplar.
  • Müşteri bildirimi oluşturulduktan sonra gerçekleşek süreçleri tasarlamaya, iş akışları oluşturmaya ve eskalasyon yapısı kurmaya olanak sağlar.

  • CRM Neden Önemlidir?
  • Bir şirketin farklılığını belirten en önemli gösterge müşteri deneyimidir. CRM yazılımıyla şirketinizdeki müşteri sadakatini artırabilir ve yeni müşterilerin kazanılmasını sağlayabilirsiniz
  • Kaliteli bir müşteri deneyimi ile marka değeri yaratılabilir ve iş performansı artırılabilir. Bu şekilde müşteri sadakati sağlayabilir ve gelirlerinizi artırabilirsiniz.
  • Bir şirketin başarısını ölçen kalemlerden birisi olan müşteri ilişkilerini CRM yazılımının sağlayacağı derin verilerle geliştirebilir, müşterinin şirketinizle ilk temasından son durumuna kadar uçtan uca süreçleri takip edebilirsiniz.
  • Satış süreçlerini otomatikleştirerek etkili bir pazarlama stratejisi geliştirebilir, fırsatları daha hızlı görebilir ve çabalarınızın geri dönüşünü raporlayabilirsiniz.
  • Müşteri ihtiyaçları ve istekleri CRM yazılımı ile daha iyi anlaşılabilir. Satın alma davranışları ve şirketinizle iletişimi hakkında elde ettiğiniz bilgilerle satış süreçlerinizi geliştirebilirsiniz.